Zalety roślin strączkowych

Zalety roślin strączkowych

Rośliny strączkowe, takie jak fasola biała i czerwona, cieciorka, soja, soczewica, groszek i fasolka szparagowa, są znane ludzkości od wieków. W ich niepozornych ziarenkach kryje się niesamowita moc, dlatego tez wato je spożywać. Przede wszystkim rośliny te zawierają mnóstwa doskonale przyswajalnego białka, którego przyswajalność zwiększa dodatkowo spożywanie ich w towarzystwie produktów pełnoziarnistych. Ponadto rośliny strączkowe obfituj błonnik, który ułatwia prawidłowe trawieni, likwiduje wzdęcia i zaparcia, pomaga uporać się z brzydką cerą czy tłustymi włosami. Zaletą roślin strączkowych okazuje się ponadto wysoka zawartość witamin z grupy B i minerałów, jak wapń, cynk, magnez, potas. Dlatego też rośliny te powinnyśmy dodawać codzienny do składników naszej kuchni. Powinny być one szczególnie często spożywane przez wegetarian, gdyż zawierają białko trudno dostępne w innych produktach roślinnych. Z roślin strączkowych można przygotować wiele wspaniałych rzeczy. Kotlety z soi i cieciorki okazują się naprawdę pyszne. Wspaniale smakuje tez fasola czy soczewica dodana do zupy, szczególnie do barszczu. Rzecz jasna, fasolki można tez dodawać do pizzy, do sosów i do innych potraw. Przyrządzając je, warto jednak pamiętać o tym, aby podawać je razem z warzywami i ziołami, które łagodzą rozdymające oddziaływanie fasolek. Można też podawać rośliny strączkowe razem z ciemnym ryżem czy pieczywem, wtedy nasze ciało absorbuje z nich znacznie więcej białka.