Zalety diety śródziemnomorskiej

Zalety diety śródziemnomorskiej

Ludzie, którym zależy na zdrowiu i urodzie, powinni nie tylko uprawiać sporty, aby wyrzeźbić sylwetkę i zrzucić nadmiar tłuszczyku, ale również odpowiednio się odżywiać. Jedną z najbardziej korzystnych dla zdrowia diet okazuje się dieta śródziemnomorska. Nie przez przypadek Włosi, Francuzi czy Hiszpanie oraz Grecy okazują się długowieczni, a ponadto przez długie lata zachowują młody, atrakcyjny wygląd. W skład diety śródziemnomorskiej nie wchodzą niemal żadne niezdrowe tłuszcze zwierzęce, a za to mnóstwo korzystnych dla naszego ciała tłuszczy roślinnych, na przykład oliwki, orzechy, awokado. Ponadto dieta śródziemnomorska obfituje w zioła ułatwiające trawienie i podnoszące odporność oraz dodające smaku potrawom. Wśród nich znajdziemy oregano, tymianek, bazylie, pietruszkę. W diecie śródziemnomorskiej nie brakuje oczywiście warzyw, zwłaszcza papryki, pomidora, cebuli, czosnku, marchwi, sałaty. Jest ona też bogata w owoce, jak jabłka, figi, morele, daktyle. Obfituje też ona w produkty zbożowe, jak placki, makarony, pieczywo. W wersji niewegetariańskiej dieta śródziemnomorska uwzględnia ponadto dużą ilość ryb, owoców morza oraz serów i jajek. Osoby żywiące się na sposób śródziemnomorski na ogół nie mają problemów z nadwagą ani z poczuciem ociężałości po posiłku, nie chorują na serce ani na nerki, a przy tym zachowują piękną, zdrową cerę i bujne, lśniące włosy do bardzo późnych lat życia.