Nordic walking – dla kogo?

Nordic walking - dla kogo?

Nordic walking od kilku lat święci triumfy popularności w Polsce. Nic w tym dziwnego – sport ten, który przywędrował do nas wprost z Finlandii, umożliwia aktywność fizyczną zarówno dla młodzieży, osób dorosłych jak i seniorów. Skąd ta popularność? Nordic walking spopularyzowany został w latach 20tych XX wieku, początkowo jako trening całoroczny dla biegaczy narciarskich. Dlaczego tak popularny jest nordic walking? Przede wszystkim nie wymaga on dużych nakładów finansowych: poza odpowiednimi kijami, dopasowanymi do naszego wzrostu, niezbędny jest jedynie wygodny strój sportowy (bluza+ spodnie dresowe) oraz buty, zapewniające odpowiednią amortyzację ciała. Dodatkowo warto dodać, że nordic walking uprawiać można wszędzie: zarówno w mieście, na terenie płaskim, jak i w górach, gdzie kije dodatkowo stanowią punkty podparcia na nierównym terenie. Nordic walking ceniony jest jednak przede wszystkim dlatego, ze angażuje dużą grupę mięśni. Są to: mięśnie klatki piersiowej, bicepsy, tricepsy, mięśnie ramion oraz brzucha. Podczas chodu z kijami są one symulowane z zupełnie inny sposób, dzięki czemu możliwe jest ich stopniowe wzmacnianie. Specjaliści podkreślają, że nordic walking jest znacznie skuteczniejszy niż zwyczajny marsz czy codzienny jogging. Dodatkowo wpływa on na poczucie równowagi, zwiększa spalanie kalorii, jak również odciąża stawy, co jest wyjątkowo ważne w przypadku osób starszych.